четвртак, 26. септембар 2019.

Vrste komunikacije



Osnovni princip, to jest zlatno pravilo dobre komunikacije glasi: “Gledajte prvo da shvatite, a zatim da budete shvaćeni. Imate dva uha i jedna usta i u istoj proporciji ih i koristite.”

       Резултат слика за two ears one mouth


            Na osnovu korišćenih znakova (signala i simbola) komunikacije se deli na:

     Verbalnu komunikaciju - predstavlja sporazumevanje između ljudi, putem reči (izgovorenim ili napisanim)  i

               Резултат слика за words

Neverbalnu komunikaciju - (takozvani govor tela) označava sporazumevanje, iskazivanje misli, emocije, stavove i osobine sagovornika položajem i pokretima tela, izrazima lica, gestovima.

         Резултат слика за neverbalna komunikacija

U procesu prenošenja poruke možemo uočiti tri osnovna vida saopštavanja:
1.      monolog    2. dijalog     3. diskusija

     Monolog predstavlja govor jedne osobe kojim ona saopštava drugima šta ima. Da bi izlaganje jedne osobe bilo uspešno izvedeno potrebno je da monolog bude: 1.jasan,           precizan i živopisan; 2.da bude izražajno izgovoren; 3.da ima istaknutu temu; 4.da navodi na zaključak…
          Važno je da osoba koja izgovara monolog prati povratne informacije slušalaca i spram njih podešava izlaganje.

           Резултат слика за titov govor

             Dijalog je osnovni oblik komuniciranja u kojoj učestvuju najmanje dve osobe.Tokom dijaloga jako je važno slušanje sagovornika. Sukob tokom komuniciranja često nastaje zbog neslušanja ili pogrešnog razumevanja.

             Резултат слика за dijalog

        Diskusija je oblik komuniciranja u kojem učestvuje više ljudi, a cilj je rasprava, pretresanje nekog pitanja, teme.


                     Резултат слика за diskusija                   






Нема коментара:

Постави коментар