je veoma značajno u poslovnoj komunikaciji. Tu spadaju poslovne prepiske, poslovna uputstva, poslovna pisma, i drugi dokumenti koji se šalju u cilju poslovanja. Mogu biti poslani poštom, e-mail-om, faksom.
Prednosti pisane komun. u odnosu na usmenu
|
Nedostaci pisane komun. u odnosu na usmenu
|
- pisane poruke ostaju kao trajni dokumenti koji se mogu sačuvati i ponovo upotrebiti.
|
-razgovor oduzima manje vrmena jer ne postoji potreba za sastavljanjem poruke, kucanjem, slanjem
|
-pisana poruke se pre slanja može izmeniti, dopuniti, prepisati
|
-možemo da vidimo reakciju sagovornika
|
-kada su informacije koje se prenose veoma kompleksne, kada su primaoci brojni i udaljeni
|
-usmena komunikacija mnogo jače deluje na sagovornika zbog neverbalnih signala
|
- kada je usmena komunikacija nepoželjna ili nevažna
|
Pisano poslovno komuniciranje je važno jer:
- omogućava direktno stvaranje poslovnih veza i u velikom broju slučajeva može da zameni lični kontakt,
- obezbeđuje stalno informisanje i neprekidanje saradnje,
- obezbeđuje racionalno poslovanje (sa što manje trošenja energije, vremena i novca postići što više).
Osnovna pravila pisanog poslovnog komuniciranja su:
- brzina (ekspeditivnost) – podrazumeva se da se svaka poslovna poruka brzo prosledi, izvrši potreban uvid u sadržaj i obezbedi povratna informacija;
- tačnost i preciznost izražavanja – potrebno je lepo izražavanje, stručnost (poznavanje stručnih termina) i poštovanje poslovnog partnera;
- administrativno–tehnička obrada – podrazumeva pripremu, slanje poruke, ali i njeno odlaganje i čuvanje;
- vrednost i estetski izgled poslovne poruke – bitno utiču na izgradnju imidža firme.
Нема коментара:
Постави коментар