четвртак, 26. септембар 2019.

Pisano komuniciranje


je veoma značajno u poslovnoj komunikaciji. Tu spadaju poslovne prepiske, poslovna uputstva, poslovna pisma, i drugi dokumenti koji se šalju u cilju poslovanja. Mogu biti poslani poštom, e-mail-om, faksom.

                       Резултат слика за letter

Prednosti pisane komun. u odnosu na usmenu
Nedostaci pisane komun. u odnosu na usmenu
- pisane poruke ostaju kao trajni dokumenti koji se mogu sačuvati i ponovo upotrebiti.
-razgovor oduzima manje vrmena jer ne postoji potreba za sastavljanjem poruke, kucanjem, slanjem
-pisana poruke se pre slanja može izmeniti, dopuniti, prepisati
-možemo da vidimo reakciju sagovornika
-kada su informacije koje se prenose veoma kompleksne, kada su primaoci brojni i udaljeni
-usmena komunikacija mnogo jače deluje na sagovornika zbog neverbalnih signala
- kada je usmena komunikacija nepoželjna ili nevažna


                                  Резултат слика за poslovno pismo

Pisano poslovno komuniciranje je važno jer:
-       omogućava direktno stvaranje poslovnih veza i u velikom broju slučajeva može da zameni lični kontakt,
-         obezbeđuje stalno informisanje i neprekidanje saradnje,
-         obezbeđuje racionalno poslovanje (sa što manje trošenja energije, vremena i novca postići što više).

            Резултат слика за mejl



Osnovna pravila pisanog poslovnog komuniciranja su:
  1.        brzina (ekspeditivnost) – podrazumeva se da se svaka poslovna poruka brzo prosledi, izvrši potreban uvid u sadržaj i obezbedi povratna informacija;
  2.         tačnost i preciznost izražavanja – potrebno je lepo izražavanje, stručnost (poznavanje stručnih termina) i poštovanje poslovnog partnera;
  3.          administrativno–tehnička obrada – podrazumeva pripremu, slanje poruke, ali i njeno odlaganje i čuvanje;
  4.            vrednost i estetski izgled poslovne poruke – bitno utiču na izgradnju imidža firme. 
Резултат слика за logo firme





Нема коментара:

Постави коментар