понедељак, 14. октобар 2019.

Komunikacija u poslovnoj organizaciji



            Osnovne vrste komuniciranja u poslovnim organizacijama su: interna (unutrašnja) i eksterna (spoljašnja) komunikacija.


                                       Резултат слика за komunikacija u poslovnoj organizaciji
   

Interna (unutrašnja) komunikacija

predstavlja razmenjivanje informacija i ideja unutar organizacije. Poruke se mogu razmenjivati u ličnom kontaktu, telefonom, faksom, dopisom, i-mejlom, internetom itd.

                                            Сродна слика    
       
            Interna komunikacija pomaže zaposlenima u obavljanju njihovog posla, u brzom prepoznavanju potencijalnih problema i u njihovom brzom rešavanju.. Može se ostvarivati u formalnom (zvaničnom) obliku i u neformalnom (nezvaničnom) obliku.
Formalna interna komunikacija
se odvija s ciljem da organizacija što uspešnije funkcioniše. Čine je zvanične poruke koje mogu ići od nadređenih ka podređenima i obrnuto, između ljudi na istom položaju u organizaciji…
                                             Резултат слика за šef radnik
Neformalna interna komunikacija
označava neobaveznu, nezvaničnu komunikaciju među zaposlenima u nekoj organizaciji. Tu nije važna pozicija na kojoj se ljudi nalaze, neformalna komunikacija poništava značaj autoriteta i rang osoba. Neformalna informacija se može prenositi bilo kome u organizacionoj strukturi.

                                           Резултат слика за break on work
            Zaposlenima je neformalna komunikacija glavni izvor informacija – na ovakav način ljudi dobijaju čak oko 70% informacija o svojoj firmi.

            Metode neformalnog komuniciranja su:
1. neobavezni razgovori zaposlenih na svim nivoima;
2. privatna mreža telefonskih i ličnih kontakata u drugim delovima organizacije, koja često omogućava da se neki poslovi obave brže nego formalnim putem; takva mreža se zasniva na uzajamnim simpatijama i prijateljstvima;
3. tajni pisani materijali koji kruže organizacijom – vicevi, karikature i sl.,
4. tajni znakovi tipa “pazi, dolazi šef”, “šef te gleda” i slično,
5. glasine – neproverene informacije, koje su retko potpuno netačne; šire se na neki od navedenih načina.

                                       Резултат слика за glasine 



Eksterna (spoljašnja) komunikacija

označava unošenje i iznošenje informacija u organizaciju. Kompanije stalno razmenjuju poruke sa kupcima, dobavljačima, distributerima, konkurentima, novinarima, predstavnicima vlasti i dr. Sve to spada u eksternu komunikaciju. Ona se može ostvarivati na formalan (zvaničan) i neformaln (nezvaničan) način, kao i interna kom.

                                        Резултат слика за eksterna komunikacija  

Formalna eksterna komunikacija

je veoma važna u stvaranju dobrog imidža neke organizacije. Ostvaruje se putem pisama, mejlova, veb-sajta, telefona. U nekim firmama postoje posebna odeljenja zadužena za eksternu formalnu komunikaciju, a to su odeljenja za marketing i za odnose sa javnošću. Oni osmišljavaju oglase, izveštaje za štampu i druge medije, pisma investitorima i dr.

                                      Резултат слика за pr


Neformalna eksterna komunikacija

Za razliku od formalne eksterne komunikacije u organizaciji, koja se pažljivo priprema, neformalno eksterno komuniciranje najčešće se ostvaruje kao deo rutinskih  poslovnih operacija.
Svaki zaposleni u organizaciji je kanal komunikacije sa spoljnim svetom, van organizacije. Svaki put kada neko od zaposlenih govori o svojoj organizaciji, on šalje poruku o njoj. Mnogi ljudi iz spoljneg okruženja formiraju svoje mišljenje o organizacijama na osnovu suptilnih, nesvesnih signala koje zaposleni emituju tonom svog glasa, izrazom lica i sl.

                       Резултат слика за ćaskanje
Rukovodioci (direktori) se često oslanjaju na neformalne kontakte s osobama iz spoljašnjeg okruženja (direktorima drugih firmi, zaposlenima u drugim firmama, novinarima…) kako bi prikupili informacije koje bi mogle koristiti njihovim firmama.

Нема коментара:

Постави коментар