Suštinski ne postoje
velike razlike između privatnih i poslovnih razgovora, ljubavnih i ratnih,
verskih i svetovnih. Sve se svodi na razgovor sa ljudima. Ako umemo da pogodimo
onu pravu crtu sagovorniku, verovatnije je da će nam razgovor uspešnije proći.
Ne postoje dva ista
razgovora. Varijacije su beskonačne. Ali, postoje određena pravila koja važe za
sve:
- Ne pravite se pametni. Ne razmećite se znanjem i
sposobnostima da biste ostavili utisak.
Ako ljudi ne razumeju šta im govorite, brzo se i mentalno i emotivno isključe iz razgovora i komunikacija je propala. Kada razgovarate sa pojedincem, prilagodite izraze, brzinu i ton govora njemu, a kada se obraćate grupi, prilagodite se proseku te grupe.
Najveći broj ljudi (izuzev onih preterano stidljivih) voli da priča o sebi, naročito o onome što ih posebno interesuje. Ako uspete da dođete do tih tema i podstaknete sagovornika na priču, a vi slušate i pamtite, velika je varovatnoća da ćete pridobiti sagovornika i postići cilj s kojim ste započeli razgovor.
Da biste se osećali sigurno i opušteno tokom razgovora važno je ponašati
se tako. Tu pomaže nekoliko trikova: budite adekvatno odeveni (za poslovni
sastanak – poslovno odelo, za privatne sastanke – odgovarajuća kombinacija);
smešite se (osmehom dajete do znanja sagovorniku da ne predstavljate pretnju),
vodite računa o telesnom držanju, gestikulaciji, tonu.
Нема коментара:
Постави коментар