Ako želimo da na konstruktivan način razrešimo sukob, moramo primeniti pravila konstruktivne
komunikacije:
- 1. decentraciju
(sposobnost da se stavimo u poziciju druge osobe, da uđemo u tuđe cipele),
- 2. empatiju
(sposobnost da razumemo kako se drugaosoba oseća),
- 3. asertivnost
(samopouzdano reagovanje, vođenje računa
o svojim, ali i o tuđim potrebama),
- 4. aktivno
slušanje,
- 5. jasno
izražavanje,
- 6. proaktivnost
(inicirati komunikaciju u cilju razrešenja sukoba, ne čekati pasivno da se
stvar sama razreši).
Veoma je važno utvrditi šta je pravi problem. Sukob je
posledica nerazrešenog problema. Što problem sagledamo realnije, hladne glave,
imamo veće šanse da iz sukoba izađemo zadovoljni.
Ako je moguće, pokušajte da problem sagledate kako to izgleda
nekome sa strane, ko nije upleten u sukob. Ovaj pristup naziva se lateralni pristup problemu.
Нема коментара:
Постави коментар