понедељак, 15. април 2019.

Konstruktivno rešavanje sukoba



Ako želimo da na konstruktivan način razrešimo sukob, moramo primeniti pravila konstruktivne komunikacije:

-          1. decentraciju (sposobnost da se stavimo u poziciju druge osobe, da uđemo u tuđe cipele), 
              
                                                   Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за u tuÄ‘im cipelama
-          2. empatiju (sposobnost da razumemo kako se drugaosoba oseća),
              
                                                   Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за uteha

-         3.  asertivnost (samopouzdano reagovanje, vođenje računa  o svojim, ali i o tuđim potrebama),

                 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за asertivnost                      Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за asertivnost  

-         4.  aktivno slušanje,

                                                          Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за aktivno sluÅ¡anje 
-         5.  jasno izražavanje,
                  
                                                           Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за govor gluvih

-        6.   proaktivnost (inicirati komunikaciju u cilju razrešenja sukoba, ne čekati pasivno da se stvar sama razreši).

                                                      Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за razgovor 

Veoma je važno utvrditi šta je pravi problem. Sukob je posledica nerazrešenog problema. Što problem sagledamo realnije, hladne glave, imamo veće šanse da iz sukoba izađemo zadovoljni.

                                     Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за problem
Ako je moguće, pokušajte da problem sagledate kako to izgleda nekome sa strane, ko nije upleten u sukob. Ovaj pristup naziva se lateralni pristup problemu.

                           Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за zemlja iz svemira

Нема коментара:

Постави коментар