уторак, 19. новембар 2019.

Kooperativni I hijerarhijski model komunikacije u organizaciji



                                                  Hijerarhijski model

      U većini organizacija informacije se formalno prenose vertikalno (uspravno) i to najčešće sa viših na niže nivoe, pozicije (od direktora na šefove, sa šefova na radnike itd). Nema preskakanja nivoa i svi kanali kojima se poruka, tj. informacija prenosi su zvanični, najčešće u vidu neke pisane dokumentacije. Postoji velika verovatnoća da se izgubi deo informacija dok stignu do nižih nivoa.

                                       Rezultat slika za hijerarhija u firmi

Odluke donose i prosleđuju oni sa vrha lestvice, hijerarhije. Oni na nižim nivoima lestvice, sprovode šta im je rečeno. To što su mininamlno uključeni u rešavanje problema organizacije umanjuje osećaj zajedništva i pripadanja organizaciji. Zato su manje motivisani za rad i postižu slabije rezultate. Rukovodioci nisu zainteresovani za potrebe i probleme zaposlenih.

                                Rezultat slika za deca radnici u pogonu
Rezultat slika za hijerarhija





*hijerarhija – poredak po nekom kriterijumu, poređani po stepenima – vlasti, moći, starosti, obrazovanju, položaju u organizaciji.




                                                     Kooperativni model

            U kooperativnom modelu komunikacije preovlađuje saradnja. Struktura organizacije i dalje postoji, neophodna je, ali je komunikacija među nivoima bolje uspostavljena. Informacija se prenosi u oba smera (od viših na nižim nivoima i obratno). Članovi organizacije koji se nalaze na nižim nivoima imaju svoje predstavnike koji prenose njihove predloge, ideje i rešenja za odreženi problem. Odgovornost je podjednako podeljena među članovima grupe, jer su svi zajedno učestvovali u donošenju neke odluke.
                          
                                    Rezultat slika za pregovori sa radnicima
       
Rukovodioci su zainteresovani za mišljenja svojih radnika, kao i da njihove potrebe budu zadovoljene. Tako obezbeđuju zadovoljstvo radnika, a time i njihovu motivisanost i produktivnost. Napetost u ovakvim grupama je svedena na miniumu. Rukovodioci nisu izolovani od ostalih članova organizacije i podstiču komunikaciju između svih zaposlenih, bez obzira na nivo i položaj koji imaju.

                         Rezultat slika za radnici i šefovi



*kooperativan – onaj koji sarađuje



Rezultat slika za saradnja

Нема коментара:

Постави коментар