Postoji više
faktora koji utiču na to da li će komunkacija biti uspešna ili ne. Evo nekih:
· očekivanja ( i pravnika i stranke); pravnici
najčešće od sebe očekuju da budu uspešni u vođenju razgovora sa strankom i kada
su previše opterećeni time, obično budu i lošiji; stranke mogu imati vrlo
nerealna očekivanja od toga šta pravnik za njih može učiniti, zato je važno
objasniti stranci koje su stvarne moći pravnika, šta on stvarno može da pruži;
· predubeđenja
(i pravnika i stranke) – pravnik
može da misli da je uspešan u komunikaciji samo ako je topao, predusretljiv sa
strankom – to nekome odgovara, ali neko više voli hladan, autoritaran,nadmoćan
stav; neke stranke imaju predubeđenje da su svi advokati lopovi, ljudi bez duše i u startu zauzimaju odbojan stav; neki misle da ako budu puno platili da će
dobiti od pravnika i pravosuđa sve što požele;
· obrazovni,
socijalni, etnički, kulturalni, ekonomski i religiozni faktori ( pravnik mora da vodi računa da upotrebljava
jezik koji će stranka razumeti – ljudi lošijeg i manjeg obrazovanja neće
razumeti stručne pojmove; ljudi koji pripadaju određenim narodima imaju svoja
verovanja i poglede na svet i tome treba pravnik da prilagodi razgovor sa
klijentom…
Нема коментара:
Постави коментар